Sebastià Junyent i Sans
Barcelona (1865) - (1908)

Germà d'Oleguer Junyent, va ser un home inquiet culturalment que va fer incursions en diversos camps artístics.
Es va formar a la Llotja de Barcelona i va marxar a París i Itàlia per ampliar coneixements. En els seus inicis va fer tapissos, però ben aviat es decantà per la pintura de gènere (Clorosí, 1899; fons MNAC) i el paisatge, de caràcter sentimental i decadentista. El 1900 va tornar a París acompanyat de Picasso, amb el qual compartia estudi a Barcelona. Aquest fet va produir un canvi en la seva obra pictòrica, que des d'aleshores tendí a un estil més simbolista.
Va destacar com a crític d'art col·laborant a la revista Joventut i La Renaixença.
Al llarg de la seva trajectòria va treballar també com a cartellista, com a enquadernador i, sobretot, com a dissenyador de decoracions d'interiors.
Obres principals
Disculpeu les molèsties, però no disposem de cap obra per a aquest autor.
Obtingueu la Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona.
La Ruta del Modernisme de Barcelona és un itinerari que recorre la Barcelona de Gaudí, Domènech i Montaner i Puig i Cadafalch, que, juntament amb altres arquitectes, van fer de Barcelona la gran capital de l'Art Nouveau Català. Amb aquesta ruta podeu descobrir impressionants palauets, cases sorprenents, el temple que és el símbol de la ciutat i un immens hospital, així com altres treballs més populars i quotidians, com farmàcies, botigues, llanternes o bancs. Obres del Modernisme que demostren que l'Art Nouveau es va enraonar a Barcelona i que fins i tot avui dia encara és un art viu, un art viscut.
La Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona es pot adquirir als nostres centres de Modernisme.