Inici / Autors modernistes / Alfons Juyol i Bach

Alfons Juyol i Bach

Escultor
Barcelona (1860) - (1917)

Aquest escultor d'elements arquitectònics en diferents materials tenia el seu propi taller a Barcelona, primer anomenat Germans Juyol, i a partir del 1901, Alfons Juyol.
La seva tasca consistia en la reproducció de models d'escultors -d'E. Arnau per exemple- modelats per a ferrers -M. Ballarín, E. Andorrà-, per a metal·listes, ceramistes i moblistes, i també feia maquetes de façanes, així com models dels elements ornamentals. Col·laborà amb molts dels arquitectes del moment: L. Domènech i Montaner, J. Puig i Cadafalch, J. Domènech i Estapà, J. Azemar i S. Viñals, entre d'altres. També ajudà L. Escaler comercialitzant les seves peces al taller.
Algunes obres d'aquest autor són l'escultura de capitells a la Casa Amatller (1898-1900; passeig de Gràcia, 41) i la xemeneia de la Fonda Espanya (1901; Sant Pau, 9-11), amb l'escultor E. Arnau; els treballs en pedra de molts elements decoratius de la façana a la Casa Lleó Morera (1905; passeig de Gràcia, 35), o les escultures de la bústia de la Casa de l'Ardiaca (Santa Llúcia, 1; actual seu de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona) de la reforma realitzada per L. Domènech i Montaner el 1902.

Obres principals

Disculpeu les molèsties, però no disposem de cap obra per a aquest autor.

Obtingueu la Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona.

La Ruta del Modernisme de Barcelona és un itinerari que recorre la Barcelona de Gaudí, Domènech i Montaner i Puig i Cadafalch, que, juntament amb altres arquitectes, van fer de Barcelona la gran capital de l'Art Nouveau Català. Amb aquesta ruta podeu descobrir impressionants palauets, cases sorprenents, el temple que és el símbol de la ciutat i un immens hospital, així com altres treballs més populars i quotidians, com farmàcies, botigues, llanternes o bancs. Obres del Modernisme que demostren que l'Art Nouveau es va enraonar a Barcelona i que fins i tot avui dia encara és un art viu, un art viscut.

La Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona es pot adquirir als nostres centres de Modernisme.

Més informació