Inici / Autors modernistes / Joaquim Cabot i Rovira

Joaquim Cabot i Rovira

Orfebre, crític d'art i financer
Barcelona (1861) - (1951)

Fill de Francesc Cabot, argenter, va seguir la tradició familiar i aconseguí aportar les innovacions pròpies de la seva època d´estil modernista per finalment introduir les tendències del nou corrent noucentista. El 1905 va obrir una botiga de joies a Barcelona que va tenir molt prestigi, la qual finalment traspassà a la Casa Sanz de Madrid.
En el camp que va destacar més va ser en la vida social de la ciutat, ja que fou president d´empreses públiques, de la Fira de Mostres de Barcelona, del Centre Excursionista de Catalunya i de l´Orfeó Català entre el 1901 i el 1935, quan es construí l´edifici del Palau de la Música Catalana (Palau de la Música, 4-6).
Va fer crítica d´art a La Renaixença sota el pseudònim de "Dr. Franch" i va ser director i fundador de La Veu de Catalunya el 1899, diari on també feia les "Notes Artístiques", en les quals no va ser gaire defensor dels artistes modernistes.
Va encarregar la construcció de les Cases Cabot (1901-1904; Roger de Llúria, 8-10, 12-14)
a l´arquitecte J. Vilaseca.
Participà activament en la política catalana com a diputat provincial el 1911 i va col·laborar en la creació de la Mancomunitat de Catalunya.

Obres principals

Disculpeu les molèsties, però no disposem de cap obra per a aquest autor.

Obtingueu la Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona.

La Ruta del Modernisme de Barcelona és un itinerari que recorre la Barcelona de Gaudí, Domènech i Montaner i Puig i Cadafalch, que, juntament amb altres arquitectes, van fer de Barcelona la gran capital de l'Art Nouveau Català. Amb aquesta ruta podeu descobrir impressionants palauets, cases sorprenents, el temple que és el símbol de la ciutat i un immens hospital, així com altres treballs més populars i quotidians, com farmàcies, botigues, llanternes o bancs. Obres del Modernisme que demostren que l'Art Nouveau es va enraonar a Barcelona i que fins i tot avui dia encara és un art viu, un art viscut.

La Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona es pot adquirir als nostres centres de Modernisme.

Més informació