Inici / Autors modernistes / Josep Batlló i Casanovas

Josep Batlló i Casanovas

Promotor

Josep Batlló era membre d'una família del tèxtil català amb diverses fàbriques, com, per exemple, l'antic Vapor Batlló (1869; Comte d'Urgell, 173-215; actual Escola Industrial de Barcelona).
L'any 1904 va encarregar la remodelació d'un edifici situat al passeig de Gràcia de Barcelona del 1870 a l'arquitecte A. Gaudí, la coneguda Casa Batlló (1904; passeig de Gràcia, 43), per establir-hi la seva residència, edifici que ha esdevingut un dels més representatius del Modernisme català. Però la família Batlló va treballar normalment amb l'arquitecte J. Vilaseca, el qual va construir la Casa Pia Batlló (1891-1896; rambla de Catalunya, 17 - Gran Via de les Corts Catalanes, 601), d'estil eclèctic; la Casa Enric Batlló (1895-1896; passeig de Gràcia, 75 - Mallorca, 259-263; actual Hotel Condes de Barcelona),
i la Casa Àngel Batlló (1891-1896; Mallorca, 253-257), aquestes dues eclèctiques però amb elements modernistes, així com el panteó de la família al Cementiri de Montjuïc (Mare de Déu de Port, 56-58).

Obres principals

Disculpeu les molèsties, però no disposem de cap obra per a aquest autor.

Obtingueu la Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona.

La Ruta del Modernisme de Barcelona és un itinerari que recorre la Barcelona de Gaudí, Domènech i Montaner i Puig i Cadafalch, que, juntament amb altres arquitectes, van fer de Barcelona la gran capital de l'Art Nouveau Català. Amb aquesta ruta podeu descobrir impressionants palauets, cases sorprenents, el temple que és el símbol de la ciutat i un immens hospital, així com altres treballs més populars i quotidians, com farmàcies, botigues, llanternes o bancs. Obres del Modernisme que demostren que l'Art Nouveau es va enraonar a Barcelona i que fins i tot avui dia encara és un art viu, un art viscut.

La Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona es pot adquirir als nostres centres de Modernisme.

Més informació