Inici / Autors modernistes / Llorenç Matamala i Pinyol

Llorenç Matamala i Pinyol

Escultor
Manresa (1) - Barcelona (1927)

Escultor modelista, fou col·laborador de l'arquitecte A. Gaudí, el qual va conèixer estudiant al taller d'E. Puntí. Des dels inicis van coincidir treballant en les obres del Parc de la Ciutadella.
Junt amb el seu equip elaborà les maquetes per a la Casa Batlló (1904; passeig de Gràcia, 43) i la Pedrera (1906-1910; passeig de Gràcia, 92 - Provença, 261-265), i, posteriorment, A. Gaudí el cridà per treballar de manera fixa a les obres del temple de la Sagrada Família (1882; inacabat). El seu fill, Joan Matamala, també escultor, va ser col·laborador i amic de l'arquitecte A. Gaudí.

Obres principals

Disculpeu les molèsties, però no disposem de cap obra per a aquest autor.

Obtingueu la Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona.

La Ruta del Modernisme de Barcelona és un itinerari que recorre la Barcelona de Gaudí, Domènech i Montaner i Puig i Cadafalch, que, juntament amb altres arquitectes, van fer de Barcelona la gran capital de l'Art Nouveau Català. Amb aquesta ruta podeu descobrir impressionants palauets, cases sorprenents, el temple que és el símbol de la ciutat i un immens hospital, així com altres treballs més populars i quotidians, com farmàcies, botigues, llanternes o bancs. Obres del Modernisme que demostren que l'Art Nouveau es va enraonar a Barcelona i que fins i tot avui dia encara és un art viu, un art viscut.

La Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona es pot adquirir als nostres centres de Modernisme.

Més informació