
Fou deixeble de J. Puig i Cadafalch, amb el qual col·laborà en les recerques d´arquitectura romànica catalana, coneixements que van influir clarament en la seva obra.
Els inicis professionals d´aquest autor s´emmarquen plenament en el moviment modernista, amb obres on abunda l´ús de les arts aplicades i on és palesa una clara influència de l´obra de l´arquitecte A. Gaudí quant als materials i les formes. El 1906 entrà a l´Ajuntament de Barcelona com a arquitecte municipal, fet que provocà un canvi en la seva obra, ja que va començar a fer edificis més austers, i que alhora va representar un canvi en la seva clientela, ja que se centrà en obres municipals i no va tenir el suport de la burgesia.
Els edificis més emblemàtics de la seva producció són la Casa de la Lactància Municipal a Barcelona (1907-1914; Gran Via de les Corts Catalanes, 475-477), l´Escola Municipal de Música (1916; Bruc, 104-112), la decoració de la farmàcia Bolós (1902; rambla de Catalunya, 77) i les vidrieres de l´entrada del Mercat de la Boqueria, així com la seva coberta metàl·lica, de la qual ja havia fet un projecte previ Miquel de Bergue el 1864.
A partir dels anys vint la seva activitat es va centrar en la restauració d´edificis, com ara la de la Casa de la Ciutat de Barcelona.
També dissenyà mobles i joies aplicant les formes ondulades i motius florals, igual que feia en els seus edificis.
Obres principals
Obtingueu la Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona.
La Ruta del Modernisme de Barcelona és un itinerari que recorre la Barcelona de Gaudí, Domènech i Montaner i Puig i Cadafalch, que, juntament amb altres arquitectes, van fer de Barcelona la gran capital de l'Art Nouveau Català. Amb aquesta ruta podeu descobrir impressionants palauets, cases sorprenents, el temple que és el símbol de la ciutat i un immens hospital, així com altres treballs més populars i quotidians, com farmàcies, botigues, llanternes o bancs. Obres del Modernisme que demostren que l'Art Nouveau es va enraonar a Barcelona i que fins i tot avui dia encara és un art viu, un art viscut.
La Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona es pot adquirir als nostres centres de Modernisme.