Inici / Autors modernistes / Esteve Andorrà i Farràs

Esteve Andorrà i Farràs

Forjador
Lleida (1) - Barcelona (1934)

Es coneix la producció en ferro forjat artístic d'aquest autor perquè va participar, juntament amb M. Ballarín, en els treballs de ferro a la Casa Amatller (1898-1900; passeig de Gràcia, 41), de l'arquitecte J. Puig i Cadafalch.
Consta que va participar a exposicions d'art de Barcelona, en les quals va guanyar diversos premis.
Fou president del Gremi de Serrallers de Barcelona. Mentre va ser-hi al capdavant, aquesta entitat va intensificar la seva activitat i va adquirir relleu.
L'any 1914 publicà el catàleg Estampados y repujados en hierro y otros metales, on mostrava tot un repertori ornamental d'estil modernista, amb motius florals i vegetals de tradició catalana.

Obres principals

Disculpeu les molèsties, però no disposem de cap obra per a aquest autor.

Obtingueu la Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona.

La Ruta del Modernisme de Barcelona és un itinerari que recorre la Barcelona de Gaudí, Domènech i Montaner i Puig i Cadafalch, que, juntament amb altres arquitectes, van fer de Barcelona la gran capital de l'Art Nouveau Català. Amb aquesta ruta podeu descobrir impressionants palauets, cases sorprenents, el temple que és el símbol de la ciutat i un immens hospital, així com altres treballs més populars i quotidians, com farmàcies, botigues, llanternes o bancs. Obres del Modernisme que demostren que l'Art Nouveau es va enraonar a Barcelona i que fins i tot avui dia encara és un art viu, un art viscut.

La Guia de la Ruta del Modernisme de Barcelona es pot adquirir als nostres centres de Modernisme.

Més informació